05 March 2011

WANITA buat LELAKI :)

dalam dua tiga empat lima enam tujuh lapan sembilan . HA ! letih menaip . hari hari aku jiwang GILA . asyik post pasal jodoh dan cinta . HAHA . tah ! tah ! . semua untuk menyedarkan diri aku dan korang semua . enjoy reading ! hari niey aku nak citer pasal WANITA .


kita bukan hanya perlukan kecantikan seorang wanita , tetapi ilmunya , akhlaknya , pengorbanannya dan kesetiannya . semua yang datang daripada Allah ada kebaikannya . namun ingat , Allah lebih tahu apa yang baik untuk kita berbanding kita sendiri . sesiapa yang tekad menjadi hamba Allah dan kahlifah , pasti tidak akan dikecewakanNya . orang yang baik berhak mendapat yang baik , bukan begitu ? 




cantik itu relatif dan sangat subjektif . BEAUTY IS IN THE EYE OF THE BEHOLDER , bukankah   begitu ? cita rasa manusia tentang kecantikan tidak sama . malah ia berubah mengikut masa , usia dan keadaan . tetapi yang baik itu mutlak dan lebih kekal sifatnya .kecantikan seorang wanita tidak sama tafsirannya . 

orang budiman dan beriman menilai kecantikan pada budi dan akhlak . pemuja hendonisme dan materialisme hanya fokus pada wajah dan daya tarikan seksual . cantik juga relatif mengikut keadaan . jelitawan sekalipun akan nampak hodoh dan membosankan jika asyik marah marah dan merampus . kan kan ? sebaliknya , wanita yang sedarhana sahaja wajahnya akan nampak manis apabila sentiasa tersenyum sedia membantu dan memahami hati lelaki . betul kan ? haha .jadi jadi lelaki yang BAIK. baik itu dalam makna yang mendalam . jangan hanya lihat dari sudut tersurat . kalau bagi hadiah itu juga dikira baik . tapi itu dalam perspektif tersurat . kita tak tahu orang yang bagi hadiah tu ikhlas ke tidak . kan kan ?  fahami dalam sudut yang TERSIRAT . fahami betulbetul tau ! . 

tu jelah nak sembang .
harap korang paham .
assalamualaikum :)

No comments:

back to top