04 March 2011

fikir fikirkan lah KAWAN :)

ketika aku meminta pada Allah setangkai bunga segar 


Dia memberiku kaktus berduri .


aku pun minta padaNya sejenis haiwan yg cantik , Dia memberiku seekor ulat berbulu . 




aku sedih dan kecewa . 
namun kemudian , kaktus itu kulihat mula berbunga , sangat indah .




 ulat itu pula berubah menjadi kupukupu yang teramat cantik .




 itulah iradat dan ketentuan Allah . indah pada waktunya ! =)) Allah tidak memberi apa yang kita harapkan tapi Dia memberi apa yg kita perlukan :) kadang kadang kita sedih , kecewa , terluka tapi jauh di atas segalanya , Dia sedang menciptakan yang terbaik untuk kita . 

jangan mudah putus asa . satu lagi ,nasihat untuk si LELAKI . jadi lelaki yang baik . kerana seorang perempuan yang baik adalah untuk seorang lelaki yang baik . insya Allah kita akan dapat jodoh yang baik :) 

kata ABAH . jadilah seorang lelaki yang berKUALITI . sekarang bukan zaman LELAKI mencari si PEREMPUAN . sekarang zaman perempuan mencari si lelaki . kenapa ia jadi begitu ? mesti korang pelik kann . dulu pun aku tak faham tapi sekarang dah faham . oleh tu aku nak kongsi dengan korang . sekarang telah jadi zaman SI WANITA mencari SI LELAKI kerana ! zaman sekrang dah tak banyak lelaki yang berkualiti dan boleh dijadikan suami . tengok lah lelaki sekarang . sudah kurang di IPT . banyak merempit , menagih dadah . jadi berapa banyak lelaki berkualiti yang tinggal ? sikit kan . fikir fikirkan lahh kawan . 


perempuan juga inginkan lelaki yang berkualiti . baik ilmu agamanya baik juga ilmu dunianya . mereka mencari LELAKI yang boleh menjaga mereka dan memberi kebahagiaan pada mereka . nanti jika korang dah sampai tahap LELAKI BERKUALITI dan korang tengok . wanita takkan tengok paras rupa korang lagi . cayer lah . haha . mereka akan tengok kualiti korang tu ja .

jodoh seperti rezeki , ia telah ditentukan . namun , kita tidak tahu apa yang telah ditentukan oleh Allah . dengan berpegang pada hakikat itu kita diperintahNya supaya berusaha . carilah jodoh yang baik , carilah rezeki yang baik dengan jalan yang baik juga .

buat ingatan kat semua .
sama sekali dengan aku . haha
fikir fikirkan lahh .
assalamualaikum :)


2 comments:

Ainnur Afiffah :) said...

na ngadu !apasal kau amek ayung punye posting ??ee !:-(

selipar jepun said...

atas tu je ye . bawah org buad sendiri . bluewkk .

back to top