22 March 2011

Result SPM keluar esok :)

esok bebudak SPM tahun 2010 akan dapat result mereka .apa yang mereka usahakan untuk SPM akan terjawab esok .kalau banyak usaha dan tawakal mereka .Insya Allah , korang akan dapat result yang cemerlang . saya akan doakan untk abangABANG dan KAKAKkakak saya .
 tak semesti nya korang gagal esok . beerti gagal selamanya .
jadikan ia sebagai pengajaran . supaye berjaya di masa hadapan .


ALLAH MAHA ADIL !
jangan risau sangat lah korang . kalau korang dah berusaha bersungguhSUNGGUH 
so ?  apa yang perlu ditakutkan ? walau apa pun keputusan yang korang dapat itulah hasil usaha korang .
kalau kurang usahanya jangan menyesal lah bila dapat result CIKAI .korang yang menjadikan diri korang macam tu . salah sendiri kan kan . bukannya bule patah balik . nanti ada yang akan cakap . kalau bule aku buat balik SPM tahun lepas aku akan belajar dengan bersungguhSUNGGUH . bak kata pepatah 
"MENYESAL DAHULU PENDAPATAN , MENYESAL KEMUDIAN TIADA GUNANNYA"


ingat tu . aku niey pulok SPM candidates tuk tahun niey .selepas di BRAIN WASH oleh abg fadil aku dah mula sedar diri . nasib baik masih awal lagi .kalau aku sedar masa dah nak dekat exam . perhhhh ! tension beb .masa tulah korang akan rasa menyesal . abah selalu cakap nanti kalau kamu tak berjaya kamu akan menyesal tak sudah . kamu akan cakap "kenapalah dulu aku tak belajar bersungguhSUNGGUH ?"
masa tu tak guna dah weh . apah tak guna .

cuma gambar hiasan . HAHA ! 

kata ABAH . jadilah seorang lelaki yang berKUALITI . sekarang bukan zaman LELAKI mencari si PEREMPUAN . sekarang zaman perempuan mencari si lelaki . kenapa ia jadi begitu ? mesti korang pelik kann . dulu pun aku tak faham tapi sekarang dah faham . oleh tu aku nak kongsi dengan korang . sekarang telah jadi zaman SI WANITA mencari SI LELAKI kerana ! zaman sekrang dah tak banyak lelaki yang berkualiti dan boleh dijadikan suami . tengok lah lelaki sekarang . sudah kurang di IPT . banyak merempit , menagih dadah . jadi berapa banyak lelaki berkualiti yang tinggal ? sikit kan . fikir fikirkan lahh kawan . 

perempuan juga inginkan lelaki yang berkualiti . baik ilmu agamanya baik juga ilmu dunianya . mereka mencari LELAKI yang boleh menjaga mereka dan memberi kebahagiaan pada mereka . nanti jika korang dah sampai tahap LELAKI BERKUALITI dan korang tengok . wanita takkan tengok paras rupa korang lagi . cayer lah . haha . mereka akan tengok kualiti korang tu ja .

abah selalu cakap lagi , orang bukan hormat kamu kerana berapa banyak HARTA kamu tapi kerana berapa banyak ILMU yang kamu ada . tak guna harta beritimbunTIMBUN kalau takda ilmu . seseorang yang takda ilmu kalau diberi harta dalam sekelip mata ia bule habis . pufffff ! macam tu ja . HAHA !
aku taip niey bukan untuk korang saja . tapi tuk aku juga .
banyak betul abah aku cakap an an .
HAHA ! ingatan tuk semua keyh .
assalamualaikum :D


6 comments:

Raden said...

ooo..takotnye! takotnye! mase jawab ketas sejarah tuh sy tetido la pulak..camne nie? buleh repeat ke ketas sejarah tuh?
tetamu yang di undang

Muhammad Asyraf said...

wahwah ! kak naddia komen entry saya *rasa nak pengsan. sukaSUKA ! habis lah traffic belog saya . saya selalu baca entry akk tapi tak komen entry . jadi silent readers ja . HAHA ! kak tunggu result spm ye ? ingat dah bekerja . tade gaya budaktunggu result SPM . haha

Izza Azieta said...

wah..btol tu..sangat-sangat sokong apa yang abah ko cakap...

Muhammad Asyraf said...

a'ah . abah suka nasihatkan saya . kalau bule setiap hari , tapi saya kena fikir lama untuk fahamkan apa yang abah cakap . sbb abah ckp falsafahnya tinggi . HAHA !

Penyu said...

maaf ye, ang bukan nak brain wash kau, cuma nak pesan pelajaran tuh penting. :)
semoga berjaya adik- adikku.

Muhammad Asyraf said...

betul lah brain wash tu . tambah lagi muhasabah diri sebelum tidur. benda yang bagus . saya suka kalau selalau mcm tu . biar sedar . :)

back to top