02 March 2011

Fakta atau Auta

nak sangat tahu pasal saya kan kan . dah kak anis suh tuleh so saya pon tuleh la .
  1. fakta paling penting ! saya tak hensem 
  2. nama sebenar Muhammad Asyraf Bin Rosdy .
  3. tarikh lahir pun bagitau lahh . 19 oktober 1994 . kalau tak bagitau nanti tak cukup 25. haha
  4. HEBAT menunggang motor tapi takda lesen .
  5. saya tak suka mintak duit kat parents tuk beli sumting yang mahal . kalau saya nak saya kumpul sendiri . nak ambik lesen niey pun saya akan guna duit sendiri . tapi abah topap lahh sikit ehh . hahaha 
  6. tinggi saya 168 cm . saya lebih banyak tinggi dari kakak saya . HAHAHA . sikit lagi nak potong abah pulak . berusaha . haha .
  7. cinta pada ALLAH dan sayang pada RASULULLAH .
  8. satu FAKTA penting . saya tiada enset lah ! pinjam kakak punya sudah . hahaha
  9. satu lagi FAKTA penting . saya bule duduk depan pc 24 jam . rest solat ngan makan ja . ia pernah terjadi . haha .
  10. saya bukan orang yang kuat emo dan gila frust dan ego . saya percaya dengan janji ALLAH yang setiap manusia itu dilahirkan berpasangan . so jangan risau lahh pasal jodoh korang . kalau takda jodoh dengan sorang niey so tunggu jelahh jodoh yang lain . tapi bagi orang yang tak nak kawin tu satu dosa besar . melainkan tiada jodoh .
  11. suka merepek tak tentu hala
  12. semua orang kata saya kelakar . ada yang suruh masuk RAJA LAWAK . diaorang kata takda saya sunyi sepi dan moody ja . haha .
  13. saya tak suka cakap belakang . kalau saya tak suka saya akan lepas depandepan ja . biar sampai berlaku perubahan . tapi kekadang situasi memainkan peranan .
  14. saya suka GILA commit dengan politik . AGAMA dan POLITIK tak dapat dipisahkan . setiap benda yang kita buat seharian dalam hidup kita semuanya kerana ALLAH . jadi takda satu masa pon yang kita lakukan bukan kerana ALLAH . lagi , setiap orang wajib menyertai jemaah ISLAM . saya dah penuhinya . anda bila lagi ? haha
  15. saya minat bolasepak . main bola , tengok bola , mengulas bola , pam bola , beli bola , sepak bola dan lain lain berkenaan bola .
  16. saya suka nombor 8 sejak dulu lagi . haha . niey nombor kesukaan saya .
  17. saya bukan seorang yang pentingkan diri . jangan jadi selfish ! kita hidup kat dunia niey dengan orang ramai bukannnya sorang sorang or dengan alien . jangan suruh saya pentingkan diri . hanya beberapa perkara ja yang membolehkan kita berbuat demikian . tapi 90% nya jangan jadi SELFISH !
  18. saya suka berkawan . kalau kat sekolah , boleh kata 98% pelajar dan guru juga kakitangan dah mak cik tukang sapu dan pak cik gardener  kenal saya . tak lupa juga brobro kantin . kalau tak percaya tanya kawankawan saya . haha
  19. saya suka makan . tapi sekarang sudah control . saya akan cuba untuk kuruskan badan . haha .YEAH!
  20. suka gila main game online . kalau bule semua game online yang baru keluar nak main. sampai sekarang dah dekat 100 hingit habis kat game . haha . kalau main game online saya bule tak tidur . bayangkan main dari 8 malam sampai 6 pagi ? hahaha . lepas solat subuh baru tidur .
  21. ha ! niey yang penting . saya ada banyak nama . nama sebenar asyraf . kat taman ngan kampung orang panggil YAP . kat sekolah dengan luar orang panggil CHOT .kat rumah panggil angah dengan abang ngah . kak anis panggil saya CEDOI . haha 
  22. suka KECEK KELATE ngan CAKAP stail PARIT . pengaruh hantu kak limah . haha .
  23. saya suka menyanyi kat mana mana sahaja . especially kat dalam kelas . HAHA. time cikgu tade okeyy .
  24. minat PHOTOGRAPHY tapi tade kamera DSLR . abah kata dapat 6A SPM baru beli :)
  25. tak suka pakai minyak rambut . melekit dan rimas . tapi suka shampoo rambut .
yeahhh ! habis jugak . jenuh mikir . sori lambat , teman naik welcharr je . haha . dah gitau niey jangan lupa bagi kusyen kat teman . kalo idak teman bako ! kite bako ! kite bako ! sapa setuju angkat tangan macam saye ! HAHAHAHA .
tu saja untuk korang .
assalamualaikum :)

No comments:

back to top